Kwasy tłuszczowe omega 3 dla skóry

W codziennej pielęgnacji skóry największą uwagę zwraca się na różnego rodzaju zabiegi zewnętrzne. Odpowiednio dobrane do potrzeb preparaty mają utrzymać skórę w dobrej kondycji oraz zachować młodość i witalność.

Co ważne, aby ten efekt wzmocnić jeszcze bardziej warto zadbać o odpowiednią pielęgnację wewnętrzną.

To, co jemy ma bardzo duży wpływ na stan naszej cery, włosów i paznokci. Istotnym aspektem będzie sięganie po produkty bogate w witaminy czy składniki mineralne w odpowiednich proporcjach, a także ważne jest utrzymywanie właściwego nawodnienia organizmu.

Poza tym bardzo ważną rolę we wspieraniu kondycji skóry spełniają kwasy omega 3. Czym zatem one są i gdzie należy ich szukać?

Czym są kwasy tłuszczowe omega 3?

Kwasy tłuszczowe są elementem tłuszczów, których jednym z głównych zadań jest dostarczanie nam energii.

Tłuszcze stanowią materiał zapasowy dla naszego organizmu. Część kwasów tłuszczowych organizm jest sam w stanie wytworzyć, a część z nich musi być dostarczona wraz z pożywieniem.

Do tej właśnie grupy należą niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT) omega 3 i omega 6.

Kwasy tłuszczowe omega 3 są szczególnie polecane w codziennej diecie ze względu na swoje właściwości przeciwzapalne, wspierające pracę układu nerwowego oraz układu krążenia. Spożywanie ich stanowi prewencję chorób metabolicznych, a także uważa się, że mają właściwości przeciwnowotworowe.

Omega 3 dla skóry

Nasza skóra, która stanowi zewnętrzną barierę organizmu jest codziennie narażana na niekorzystne dla jej stanu czynniki, takie jak np. zanieczyszczenia, promienie UV, mechaniczne podrażnienia, drobnoustroje.

Co ważne mogą one wpłynąć na rozwój stanu zapalnego. Aby mu zapobiegać, a tym samym wspierać skórę w jej najważniejszej funkcji niezbędne jest dostarczanie wraz z pożywieniem kwasów tłuszczowych omega-3, które wykazują silne działanie przeciwzapalne.

Udowodniono, że w znacznym stopniu mogą redukować powstałe podczas działania promieni UV szkodliwe związki o charakterze 

prozapalnym, łagodzą tym samym podrażnienia słoneczne, a także uruchamiają procesy naprawcze skóry.

Co ciekawe, wg badań pierwszym objawem niedoboru kwasów tłuszczowych są zmiany skórne. Dlatego przyjmowanie ich jest elementem kuracji takich schorzeń jak atopowe zapalenie skóry, łuszczyca, a także trądzik pospolity.

Należy pamiętać, że tzw. wielonienasycone kwasy tłuszczowe, do których należą kwasy tłuszczowe omega-3 są elementem budulcowym fosfolipidów, które pomagają utrzymać prawidłowe nawodnienie skóry. Dzięki nim skóra jest dłużej nawilżona.

Źródła zwierzęce kwasów omega 3

Najlepsze źródła zwierzęce kwasów tłuszczowych omega 3

  • jajka,
  • tłuste ryby,
  • owoce morza

Najlepsze źródła roślinne kwasów tłuszczowych omega 3

Organizm w dobrej kondycji

Poza dobroczynnym wpływem kwasów omega 3 na skórę należy pamiętać, iż przyczyniają się one do funkcjonowania całego organizmu.

Chcąc przeciwdziałać wielu schorzeniom, szczególnie tym cywilizacyjnym, jak cukrzyca typu II, miażdżyca, nadciśnienie czy otyłość nie może ich zabraknąć w codziennym menu.

Jeżeli zadbamy o organizm od wewnątrz z pewnością będzie to zauważalne również na zewnątrz.

Artykuł służy wyłącznie w celach informacyjnych. Nie ma on na celu udzielania porad lekarskich, pielęgniarskich i nie może zastępować porad lekarskich, pielęgniarskich ani żadnych specjalistycznych porad medycznych. Wszelkie dolegliwości i objawy należy skonsultować z lekarzem. 

Komentarze (0)

Produkt dodany do listy życzeń
Produkt dodany do porównania.

Ta strona korzysta z plików cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony jest równoznaczne z tym, że zgadzasz się na ich użycie – pliki te będą zapisywane na urządzeniu końcowym. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.