Superfoods w Twojej diecie

Superfoods w Twojej diecie

Dieta, aby niosła za sobą korzyści prozdrowotne, powinna być urozmaicona.

Warto do dziennego menu włączać różnego rodzaju warzywa, owoce, produkty zbożowe, dobrej jakości tłuszcze oraz nabiał.

To, co może zniechęcać do utrzymywania właściwych nawyków żywieniowych to monotonia, dlatego należy zadbać o różnorodność składników wykorzystywanych do przygotowywania potraw.

Ponadto na rynku obecnie można znaleźć wiele ciekawych produktów, które poza tym, że mogą być dobrym sposobem na urozmaicenie posiłków, są również bogactwem ważnych dla naszego zdrowia elementów.

Te, które odznaczają się wieloma prozdrowotnymi właściwościami, są uznawane za tzw. superfoods.

Określenie to pierwszy raz pojawiło się w 1998 r. w czasopiśmie „Nature Nutrition” i odnosiło się do produktów, które ze względu na obecności wielu składników odżywczych wpływają na poprawę stanu zdrowia i samopoczucia będąc tym samym żywnością nieprzetworzoną naturalnego pochodzenia.

Jakie produkty można uznać za superfoods?

Za superżywność można uznać przede wszystkim owoce oraz warzywa, które wyróżniają się bardzo wysokim potencjałem odżywczym. Są to m.in.:

● jagody, które zawierają antyoksydanty czy też polifenole. Zaleca się je jako wsparcie układu krążenia oraz w przypadku chorób o podłożu zapalnym,

● owoce dzikiej róży o bardzo dużej zawartości witaminy C, która jest antyoksydantem, a także wpływa na tworzenie struktury kolagenu oraz pomaga przyswajać żelazo,

● jagody goji, które obecnie zyskują popularność dzięki obecnym w nich antyoksydantów, witamin z grupy B oraz składników mineralnych, takich jak miedź czy żelazo,

● rokitnik, który jest bogactwem witaminy C, E oraz karotenoidów, dzięki czemu posiada on właściwości przeciwzapalne oraz wzmacniające układ odpornościowy,

● jagody acai, które w swoim składzie zawierają znaczne ilości antyoksydantów, a także witaminę A, która pomaga utrzymać skórę w dobrej kondycji,

● jarmuż jest źródłem kwasu foliowego, witaminy C, wapnia oraz żelaza. Obecne w nim karotenoidy wykazują działanie przeciwutleniające. Superfoods to również orzechy, pestki, nasiona i oleje

● nasiona chia, siemię lniane czy orzechy włoskie stanowią źródło kwasów tłuszczowych omega-3. Wykazują one działanie przeciwzapalne oraz wspierają pracę układu nerwowego,

● pestki dyni to produkt, o dużej zawartości magnezu, który przede wszystkim wpływa na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego,

● oliwa z oliwek, również stanowi źródło kwasów tłuszczowych omega 3, a ponadto witaminy E, która uważana jest za witaminę młodości oraz witaminę K.

Co ciekawe za superfoods można uznać przyprawy takie jak kurkuma czy pieprz cayenne, a także spirulinę i chlorellę.

Na takie określenie zasługuje również miód, korzeń imbiru, kakao, kasza jaglana oraz komosa ryżowa.

Prozdrowotne menu

Jak się okazuję do superfoods można zaliczyć produkty bardziej egzotyczne, takie jak np. jagody goji czy nasiona chia, ale są nimi również składniki, które stanowią element polskiej diety jak, chociażby kasze czy orzechy.

Dzięki dodawaniu ich do codziennego menu dostarczymy bogactwa składników odżywczych, które mogą wpłynąć korzystnie na stan zdrowia, wesprzeć funkcjonowanie układu krążenia, układu nerwowego,

obniżyć stan zapalny czy poprawić stan skóry. Na szczęście większość z nich jest obecnie szeroko dostępne przez co wprowadzenie ich do diety nie powinno stanowić problemu.

Artykuł służy wyłącznie w celach informacyjnych. Nie ma on na celu udzielania porad lekarskich, pielęgniarskich i nie może zastępować porad lekarskich, pielęgniarskich ani żadnych specjalistycznych porad medycznych. Wszelkie dolegliwości i objawy należy skonsultować z lekarzem. 

Komentarze (0)

Produkt dodany do listy życzeń
Produkt dodany do porównania.

Ta strona korzysta z plików cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony jest równoznaczne z tym, że zgadzasz się na ich użycie – pliki te będą zapisywane na urządzeniu końcowym. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.