3 wskazówki do zastosowania po świątecznym przejedzeniu

Ostatnio minione święta wielkanocne jak co roku obfitowały w wiele polskich tradycyjnych potraw, które najczęściej są bogatokaloryczne i spożywane w dużych ilościach z pewnością mogły przyczynić się do odczuwania sytości i przejedzenia.

Ponieważ nie jemy ich tak często, większość z nas pozwala sobie w tym czasie na małe odstępstwa od diety.

Co zatem zrobić w przypadku kiedy zjedliśmy o jeden kawałek za dużo i czujemy się ociężali po posiłku?

Stosując te trzy poniższe sposoby z pewnością szybciej poradzimy się z powyższymi dolegliwościami.

1. Poznaj moc ziół

Już od małego na wszelkie bóle brzucha i niestrawności dostawaliśmy do wypicia różnego rodzaju zioła i napary.

Rumianek, mięta czy gorzka czarna herbata pomagały nam się z nimi uporać.

Działanie przeciwzapalne, łagodzące i poprawiające perystaltykę jelit, a także wspierające wytwarzanie soków trawiennych i żółci jest charakterystyczne dla rumianku.

Pomaga on również w przypadku wzdęć oraz skurczów żołądka i jelit. Zawarty w mięcie mentol działa rozkurczająco na mięśnie gładkie przewodu pokarmowego oraz reguluje wytwarzanie żółci co wspomaga trawienie.

Poza tymi dwoma powszechnymi ziołami warto wspomnieć również o mniszku lekarskim, który pobudza wydzielanie soku żołądkowego, a także wspiera pracę wątroby.

Innym mniej znanym ziołem jest bylica boże drzewko. Stosuje się ją m.in. w chorobie refluksowej. Tak samo jak wspomniane wcześniej zioła wspomaga wydzielanie żółci, a także łagodzi stany zapalne.

Co istotne, w niektórych przypadkach warto sięgnąć po preparaty ziołowe na bazie alkoholu, które są mieszanką kilku ziół.

Nie tylko wspomagają trawienie jako środek doraźny, ale znajdują również swoje zastosowanie w chorobach jelit takich jak zespół jelita drażliwego. 

2. Zastosuj masaże i ćwiczenia

Kiedy mówimy o wspomaganiu trawienia najczęściej kojarzymy ten proces z doustnym przyjmowaniem odpowiednich preparatów bądź stosowaniem pewnych zaleceń żywieniowych.

Jednakże niewiele mówi się o wykonywaniu ćwiczeń oraz masaży mających na celu poprawić perystaltykę jelit.

W momencie odczuwania nieprzyjemnych dolegliwości żołądkowych wynikających z przejedzenia powinniśmy zastosować masaż brzucha zgodny z ruchem wskazówek zegara.

Poza standardowym masowaniem dłonią możemy posłużyć się również piłką stojąc przodem do ściany i wykonując ruchy okrężne bądź z lewej do prawej. 

Dodatkowo zastosuj wszelkie ćwiczenia mające charakter ćwiczeń rotacyjnych.

Są to między innymi skręty tułowia, krążenia górną częścią ciała, a także brzuszki skośne w pozycji leżącej. Warto wykonać również streaching mięśni brzucha. 

3. Pij wodę z dodatkami

Woda sama w sobie pobudza jelita do pracy. Warto natomiast posłużyć się kilkoma dodatkami, które tę pracę przyspieszą.

Dobrym rozwiązaniem może okazać się wypicie z rana wody z octem jabłkowym co pobudzi produkcję soków i enzymów trawiennych.

Innym polecanym dodatkiem jest imbir, którego zadaniem jest łagodzenie mdłości. Dodatkowo pobudza wydzielanie kwasu solnego i żółci.

Popularne stają się również tzw. shoty z kurkumy. Wystarczy zmieszać pół szklanki wody z sokiem z pomarańczy lub cytryny oraz łyżką zmielonej kurkumy. Taki napój należy pić codziennie w ilości ok. 20-40 ml. 

Aby uniknąć uczucia świątecznego przejedzenia warto poza powyższymi poradami pamiętać o tym, aby każdy posiłek spożywać w spokoju dokładnie przeżuwając każdy kęs. Przed każdym posiłkiem można wypić również szklankę wody co wpłynie na to, że nasz żołądek będzie już trochę wypełniony i finalnie zjemy mniejszą porcję. 

Artykuł służy wyłącznie w celach informacyjnych. Nie ma on na celu udzielania porad lekarskich, pielęgniarskich i nie może zastępować porad lekarskich, pielęgniarskich ani żadnych specjalistycznych porad medycznych. Wszelkie dolegliwości i objawy należy skonsultować z lekarzem. 

Komentarze (0)

Produkt dodany do listy życzeń
Produkt dodany do porównania.

Ta strona korzysta z plików cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony jest równoznaczne z tym, że zgadzasz się na ich użycie – pliki te będą zapisywane na urządzeniu końcowym. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.