To nie czas na dietę

Decyzja o przejściu na dietę często zapada zbyt pochopnie, dlatego niestety wiele osób kończy ją z niepowodzeniem. Ma na to wpływ wiele czynników, takich jak np. niewypracowane zdrowe nawyki żywieniowe, chaos informacyjny i sprzeczne ze sobą zalecenia pojawiające się w Internecie, nieodpowiednio dobrana kaloryczność diety, problemy z motywacją.

Czynników tych można doszukać się znacznie więcej i dotyczą one zarówno sfery psychologicznej, jak i fizjologicznej. Co ważne, jest jeszcze jeden aspekt związany z planowaniem diety odchudzającej, na który często nie zwraca się uwagi.

Mowa tutaj o umiejscowieniu diety we właściwym czasie. Jeżeli kolejna próba odchudzania nie przyniosła zamierzonych efektów warto zadać sobie pytanie - czy jest to odpowiedni na nią czas?

Do diety, tak jak do każdego innego procesu należy się przygotować.

Bywają jednak sytuacje, które sprawiają, że wdrożenie jej należy przesunąć nieco w czasie. Dzięki temu unikniemy niepowodzeń, frustracji czy też zniechęcenia. O jakich sytuacjach mowa?

Za dużo obowiązków na raz

Obecnie każdy z nas jest zabiegany. Wielu osobom na co dzień brakuje czasu na dokończenie codziennych obowiązków.

Dokładanie kolejnych może sprawić, że będziemy je wypełniać kosztem odpoczynku czy snu.

Jeżeli czujemy, że nie jesteśmy w stanie wygospodarować czasu na wdrożenie zaleceń żywieniowych bądź jadłospisu może warto zaplanować ich realizację dopiero za kilka dni, bądź tygodni.

Szczególnie tyczy się to osób, które dopiero zaczynają wdrażać się w świat zdrowego odżywiania i zmiany nawyków żywieniowych.

Chcąc wprowadzić je na stałe należy również zdobyć wiedzę na temat komponowania posiłków, czytania etykiet, kaloryczności wybranych produktów.

Oczywiście nie warto się zniechęcać. W tym czasie można zacząć zbierać niezbędne informację w myśl metody małych kroków.

Presja otoczenia

Media w dalszym ciągu pokazują nam idealne sylwetki, chociaż na szczęście pogląd ten powoli ulega zmianie.

Coraz więcej kobiet pokazuje, że każda z nich posiada niedoskonałości i jest to jak najbardziej w porządku.

Mimo tego wiele obserwatorek ciągle dąży do osiągnięcia tego nierealistycznego wizerunku.

Ponadto często też we własnym otoczeniu można usłyszeć nieprzychylne uwagi na temat masy ciała i tego, że jest ona nieodpowiednia.

Jeżeli chęć utraty zbędnych kilogramów jest podyktowana przez powyższe czynniki oznacza to, że kieruje nami silna motywacja zewnętrzna.

Chcemy wpasować się w otoczenie bądź spełnić czyjeś oczekiwania. Nie jest to zdrowe podejście i często próby odchudzania motywowane w ten sposób wypadają niekorzystnie.

Pogorszeniu może ulec nasze poczucie własnej wartości czy też pewność siebie, a w niektórych przypadkach mogą pojawić się stany depresyjne.

To, co może pomóc w osiągnięciu celów związanych z odchudzaniem to motywacja wewnętrzna, czyli ta, która pochodzi z naszego wnętrza.

Sami powinniśmy chcieć zmienić coś w swoim życiu dla własnego zdrowia i dobra, bez wpływów zewnętrznych.

Jednakże należy pamiętać, że zmiana nastawienia może być trudna i długotrwała, dlatego warto rozważyć współpracę ze specjalistą, który pomoże nam nakreślić właściwy kierunek do zmiany.

Jeżeli uda nam się zerwać z negatywnymi wpływami otoczenia może okazać się, że to właśnie teraz jest najlepszy moment na wprowadzenie zdrowych nawyków.

Kondycja zdrowotna

Dietetyk w swoim gabinecie często spotyka osoby, które mimo wdrożenia zdrowych nawyków żywieniowych w dalszym ciągu nie widzą efektów lub następują one bardzo powoli.

Przyczyną tego stanu rzeczy może być stan zdrowia. Rozregulowane hormony tarczycy, nieprawidłowa glikemia bądź wysoki poziom kortyzolu mogą utrudniać odchudzanie.

Dlatego przed przystąpieniem do diety odchudzającej zaleca się wykonanie podstawowych badań morfologicznych krwi wraz z profilem tarczycowym i oznaczeniem glukozy.

W niektórych przypadkach może być wskazana kontrola u lekarza, który pomoże uregulować nieprawidłowości.

Jeżeli wymienione parametry ulegną poprawie można na nowo rozpocząć kurację odchudzającą.

Dieta, która przynosi realne efekty powinna być dobrana indywidualnie z uwzględnieniem wielu dodatkowych czynników.

To nie tylko kwestia wkomponowania produktów, które nam smakują i zestawienie ich w kilku posiłkach.

To czy zrealizujemy nasze cele będzie często zależało od naszych zasobów czasowych, czy też determinacji.

Wiele też zależy od stanu naszego zdrowia.

Dlatego plan dietetyczny powinien być przemyślany i warto się do niego odpowiednio przygotować, abyśmy mogli cieszyć się finalnym pozytywnym rezultatem.

Artykuł służy wyłącznie w celach informacyjnych. Nie ma on na celu udzielania porad lekarskich, pielęgniarskich i nie może zastępować porad lekarskich, pielęgniarskich ani żadnych specjalistycznych porad medycznych. Wszelkie dolegliwości i objawy należy skonsultować z lekarzem. 

Polecamy do diety keto

Komentarze (0)

Produkt dodany do listy życzeń
Produkt dodany do porównania.

Ta strona korzysta z plików cookies, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony jest równoznaczne z tym, że zgadzasz się na ich użycie – pliki te będą zapisywane na urządzeniu końcowym. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.